Pagina's

dinsdag 10 februari 2015

Frosty the Snowman

Ik ben er weer! Heb eens even nagedacht over de toekomst van mijn blog. Een dag heeft maar 24 uur en daarom moet iedereen (dus ik ook) keuzes maken over waar je die tijd aan wil besteden. Mijn blog is de afgelopen jaren altijd een bron van plezier geweest en een naslagwerk voor mezelf waar ik al mijn gemaakte projecten terug kon vinden. Daarom heb ik toch besloten te blijven bloggen, althans zo lang ik er plezier in heb. Ik probeer mezelf zo min mogelijk op te leggen wat de frequentie van het bloggen betreft, zodat het leuk blijft :-)


In dit blogbericht staat Frosty centraal, mijn grootste project van de afgelopen winter. Een geweldig patroon van Tessa van Riet-Ernst van Woolytoons.


Ik maakte nog nooit een project met zoveel verschillende soorten wol door elkaar (op de één of andere manier schrikt dat me altijd een beetje af, ik vind het een beetje teveel "gedoe" ofzo...). Maar dit patroon was gewoon te leuk! Dus daar gingen de bolletjes Catania, Softfun en Stylecraft Special DK, hop!, het mandje in :-)


Het maken van de onderste bol kostte heel veel tijd, alleen al het in elkaar zetten was ik een halve dag mee bezig. Maar het resultaat is gewoon geweldig!


Daarom staat ie nu mooi te zijn, voor het zijraam van ons hoekhuis, waar ik regelmatig verwonderde kinderstemmetjes hoor roepen: "Kijk mam! Een sneeuwpop!". Instant haakgeluk!

19 opmerkingen:

  1. Hij is gewoonweg SUPER!!! En zo groot ook! Pfff respect hoor en lekker blijven bloggen hoor! Het is geen moeten he dat is het belangrijkst dat je er plezier in hebt! :)

    Fijne avond!

    Groetjes Henrike

    eendraadjelos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is geweldig! Blijven bloggen hoor, ik vind 't te leuk om bij 'anderen' te kijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. GEWELDIG die Frosty!! Wat betreft het bloggen, je moet gewoon doen wat goed voelt.

    Groet,

    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt heel knap.zeer mooi hij staat daar heel mooi aan het raam en ik geloof het best dat hij menig kinderhart sneller doet slaan.
    Wou dat ik wist hoe ik mijn blog zo mooi kon maken om elke dag even te bloggen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik begrijp je helemaal dat je keuzes moet maken wat je met je tijd doet en wat belangrijk is maar toch gezellig dat je blijft bloggen.
    Je sneeuwpop is echt heel mooi en zo strak gemaakt, top!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is super mooi geworden !
    Een blog is een soort hobby dagboek waar iedereen van mee kan genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is gaaf geworden! Een erg bewerkelijk patroon, maar het resultaat mag er zijn! Ik heb er ook een gemaakt voor schoolM

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk die Frosty! En ik ben blij dat je doorgaat met je blog, ik haal erg regelmatig de inspiratie voor mn haaakprojecten vandaan.

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je van plan bent om te blijven bloggen!
    Frosty is echt super geworden, wat een prachtige kerel! ♥♡♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, wat is ie prachtig! Werkelijk een kunstwerkje. Ik kan geloven dat je er veel tijd in hebt gestoken, maar het is wel de moeite waard. Een tijdje geleden dacht ik er ook over na om te stoppen met bloggen, maar bedacht mij toen dat ik dan mijn creaties niet meer met anderen kan delen en dus heb ik ook besloten om voort te bloggen. Ondertussen heb ik zelfs m'n bloglay-out aangepast en zit ik weer veel inspiratie. :) Zolang je het zelf nog steeds leuk vindt, moet je vooral door doen en zeker als je zo'n prachtige creaties maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hij is prachtig geworden! Wat een megamooie sneeuwman <3
    Leuke vrolijke kleurtjes heb je gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hij is echt prachtig! En inderdaad alleen bloggen als je er zin in hebt!! Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ow wat is die leuk!!Mag ik vragen welke wol en welke kleuren u gebruikt hebt!Zo sprekend met die sjaal,die is denk ik ook anders (breder) dan het originele patroon?
    Maar erg leuk zo met die kleuren!

    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Chantal, dank je wel voor het compliment :-) Er zitten verschillende soorten wol in deze sneeuwpop (Stylecraft Special DK, Scheepjes Softfun en Catania), maar dat wijst zich vanzelf als je het patroon leest. Daarin vind je ook de kleurnummers. De sjaal heb ik iets breder gemaakt dan het origineel inderdaad, dat vond ik net eventjes iets leuker. Ik hoop dat je eruit komt!
      Groetjes,
      Suzanne

      Verwijderen
    2. Dank je wel Suzanne voor je reactie.
      Wat een leuk project om te maken zeg!Het idee van de sjaal pik ik van je,ben het met je eens dat het leuker staat!
      Gr. Chantal

      Verwijderen

Dank je wel voor je reactie, ik lees ze met plezier!