Pagina's

maandag 16 september 2013

Bye bye holiday... !

Mijn vakantie is bijna ten einde... morgen nog vrij en woensdag roept de plicht weer! Het batterijtje is weer opgeladen, goede voornemens zijn gemaakt (ja, dat doe ik liever tijdens mijn vakantie dan aan het einde van het jaar) en ik heb tijdens mijn vakantie een Heel Fijn Project gehaakt, waarvan ik jullie hier een sneak-peak gaf...


Ik heb de omslagdoek gehaakt uit het Japanse boekje Pretty Color Crochet Part 4 En dat was een hele uitdaging!


Waarom was het zo'n uitdaging...?  OK, komt 'ie:
1. omdat ik mezelf de laatste tijd niet de tijd gun om een tijdrovend project te maken
2. omdat ik voor het eerst ging haken met DMC Natura, wat nogal splijtgevoelig is, maar zo zacht en prachtig gekleurd...!
3. omdat ik nog nooit een Japans haakschema had gebruikt (behalve voor een amigurumi)
4. omdat ik nog nooit al hakend de vierkantjes aan elkaar had gemaakt
5. omdat ik nog nooit iets had gemaakt met zo'n "losse" structuur


Kortom, het was een hele ervaring, maar absoluut een super leuke!!


En ik ben ZO TROTS op het eindresultaat... :-)


Gelukkig vond ik op mijn vakantie-adres nog een prachtige locatie om foto's te maken van mijn nieuwste creatie.


Hoe vinden jullie 'm geworden?

{P.S: voor degenen die ook aan het werk willen: het boekje koop je bij Echt Studio, daar vind je ook de prachtige bolletjes DMC Natura. Ik gebruikte voor deze omslagdoek de volgende kleuren: Prune N59, Passion N23, Blue Jeans N26, Bamboo N76, Tournesol N16, Geranium N52, Safran N47. Van alle kleuren heb ik 1 bolletje gebruikt, behalve de Bamboo en Blue Jeans, daarvan 2 bolletjes!}

Edit: nog wat aanvullende informatie voor degenen die zich ook willen wagen aan dit patroon: ik gebruikte haaknaald nr. 3 en heb in de laatste toer (de blauwe toer) van alle vierkantjes de lossen tussen de stokjes weggelaten, vond ik mooier :-)

16 opmerkingen:

  1. Ohoo how beautiful is this?? Well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is schitterend!!! En al je uitdagingen snap ik ook wel, vooral het gebruik van de DMC Natura. Zulke prachtige kleurnuances, maar zo wennen aan het ermee haken :-(. Heb er net ook een sjaal mee gehaakt. Dus alle bewondering voor het maken van jouw shawl. Daar ga je vast veel plezier van hebben!
    Ik ga snel bij Echtstudio het boekje bestellen :)!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello from Florida,USA... It is sooo BEAUTIFUL... Love the colors and the lace-like pattern.. Great way to take the pictures as well.. God Bless
    Flora Blauvelt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WAUW...PRACHTIG!!!Daar kun je met recht wel heeeel trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ow, die is super mooooooiiiiii!!!!!!! Wauw!
    De zon gaat er acuut van schijnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig! Goed idee zo'n vakantieproject :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooi geworden! Heel vrolijk, je mag trots zijn, het is je gelukt!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is buitengewoon gaaf geworden, zulke prachtige kleuren ook. Een toppertje. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En ik had de eer om 'm geHaakt te zien worden, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohh wat toevallig. Ik heb hem ook net gemaakt. Zie mijn blog. Mooi is die van jou zeg. Ik heb hem trouwens wel iets groter gemaakt.
    Groetjes ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een leuke blog ben meteen gaan volgen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een leuke blog ben meteen gaan volgen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi zeg! Lijkt me erg veel telwerk. Iets om rustig voor te gaan zitten lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh die is echt HEEL mooi geworden!! Hier word je zo vrolijk van...hij sprong er echt even uit bij Annemaries Haakblog... Lijkt me wel moeilijk, dat 'losse haken'. Mag je echt trots op zijn! (en lekker veel dragen!)

    Groetjes,
    Miriam ('t Bezige Bijtje)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie, ik lees ze met plezier!