Pagina's

zondag 14 april 2013

Upcycling!

Afgelopen week heb ik een spijkerjasje en een tasje ge-upcycled :-) En daar werd ik me toch vrolijk van!


Het jasje kreeg een gehaakte pauw-applicatie, uit het boekje Kleurrijke cadeautjes haken van Margriet de Muinck.


Kijk! Dat ziet er gezellig uit!


Ik vond het een heel leuk project om te doen, vooral omdat ie verrassend leuk uitpakte.


Het haakwerk leukte ik op met kleine pareltjes en een blauw-wit geruite strik.


Op de voorkant van het jasje een gezellige bloemenbroche (want ooit, ooit, ooit, maar niet vandaag geloof ik, wordt het lente!). Het patroon hiervan komt ook uit het boekje Kleurrijke cadeautjes haken (daar staan echt veel leuke dingen in!)


En ik haakte een nieuw draagkoordje voor een oud tasje. Mijn mams kocht het op haar eerste vakantie naar Spanje, lang, lang geleden... Het draagkoordje brak een poosje geleden , maar het tasje is nog zo leuk! Daarom deze oplossing.


En zo ziet het totaalplaatje er dan uit. Ik zeg: TIJD VOOR LENTE!

15 opmerkingen:

  1. Leuke blogjes!
    Ik heb je toegevoegd aan mijn volglijst!

    Groeten
    Elfi-Jo.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk. Die pauw is ook erg mooi en zo lekker zonnig zo op een spijkerjasje...

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is die pauw mooi fleurig!

    Hoe heb jij de 'riem' voor die tas gehaakt? Is het soms rondgehaakt? Ik ben nog aan het rondkijken voor een tas die ik aan het maken ben. Gewoon een enkele strip vasten gaat ontzettend rekken.

    Groetjes,
    Marieke
    mamadoggie.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marieke,

      Ik heb een strip van vier toeren vasten gehaakt en dat werkt. Waarschijnlijk omdat ik strak haak en omdat het maar een klein (en dus licht) tasje is. Als je voor een grote tas een hengsel wil haken, zou ik het hengsel voeren met stof, zodat het niet kan rekken. En het staat nog leuk ook :-)
      Succes!

      Verwijderen
  4. Lekker vrolijk allemaal! Laat de lente maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er hartstikke vrolijk uit! Gelukkig hadden we vandaag lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat toevallig, ik ben hem ook aan het maken voor op de spijkerjas van mijn dochter. Jouw versie is superleuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is heel mooi geworden! Ik heb het boekje ook, staan leuke dingetjes in!
    Intussen heeft hier de zon nog wel geschenen hoor, dus het gaat toch wel gebeuren, die lente!!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig is het geworden, mooie kleuren ook! Heel leuk idee. Ik moet het boekje ook maar aanschaffen geloof ik;) Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Das ist ja niedlich und so schöne leuchtende Farben.

    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg leuk!! ik heb een link gezet op de facebookpagina van Sparkelz-creatief (https://www.facebook.com/pages/Sparkelz-Creatief/312452822135592?ref=hl) naar jouw blog. Wil je dat niet, laat het maar even weten. Hartelijke groet, Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat prachtig!!! Fleurt de boel heerlijk op!!!
    Mooi gemaakt weer ♥

    Liefs, Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Suus,
    i looooove the peacock you made. So bright colors... Is it possible to buy one from you in exactly the colors you made this one? I could make it by my own, but i would love to have it from you♥.
    My eMail-Adress is go.bunt@gmx.de
    XO, Martina♥

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie, ik lees ze met plezier!